Több mint kétharmada volt szabálytalan

2018. február 16., péntek 06:49

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) folyamatosan ellenőrzi az online hirdetéseket, mivel ezekben az esetekben a legnehezebb azonosítani a hirdető személyét és a hirdetés valóságtartalmát, így a vásárlók jogos panaszának érvényesítése akadályokba ütközhet.

Az első, tűzifával kapcsolatos célirányos vizsgálatokon az ellenőrzött hirdetések 70%-át kellett töröltetni. A Nébih szakemberei – a weboldal működtetőivel együttműködve –a legjelentősebb hazai internetes hirdetési portálon, a Jófogáson megjelenő tűzifahirdetéseket ellenőrizték. A próbavásárlások során a hatóság elsősorban a hirdetők azonosíthatóságát és a hirdetések valóságtartalmát vizsgálta.

Azokban az esetekben, amikor a hatóság felszólítása ellenére a hirdető nem szüntette meg a jogszabálysértést, vagy a jogsértés súlya azt indokolta, a Nébih kezdeményezte a kifogásolt hirdetés törlését, amelyről az oldal üzemeltetői intézkedtek. Az első, célirányos ellenőrzés eredményeként 54 tűzifahirdetést kellett haladéktalanul eltávolítani az oldalról, amely a vizsgált reklámok mintegy 70%-át jelentette.

A magas arány arra enged következtetni, hogy jelenleg az internetes hirdetések jelentős részében a megvételre kínált tűzifa vélhetően illegális eredetű vagy a hirdetők jogszerűtlen módszerekkel, a vásárlók megkárosításával igyekeznek azt értékesíteni.

A visszaélések elkerülése érdekében a Nébih a jövőben is rendszeresen ellenőrzi az elektronikus és írott formában megjelenő hirdetéseket. A hatóság a kisebb mulasztások esetében ezután is ésszerű toleranciát tanúsít, a súlyosabb jogsértések azonban – a hirdetések törlésén túl – komolyabb szankciókat vonnak maguk után.

Kevesebb